Alla inlägg den 20 oktober 2012

Av Birgitta Hellström - 20 oktober 2012 20:57

Min bil önskar och tror/hoppas att den är en jänkebil - än fast den bara är en gammal golf.

När jag startar låter det som något mellanting mellan en v8 och en helekopter - (det kanske beror på att ljuddämpare har lossnat i skarven och delarna hänger ner och skrapar i asfalten.)


den tror också att den är ute och chruisar - hastighetsmätaren pekar hela tiden på under 20 - (det kanske beror på att hastighetsmätarvajern har gått sönder)


ena vindrutetorkaren tror att den är en jänkevimpel (då ena halva lossnat när den frusit fast på rutan och jag lossade den)


nu tror den dessutom att den är en cab - (dörren frös fast så att den inte gick att stänga)


men jag vill inte göra min bil ledsen och tala om att den bara är en skruttig och ful liten golf - även en bil måste få ha sina drömmar och sitt hopp - och vem vet en dag kanske den förvandlas till en jänkebil

Tidigare månad - Senare månad

Presentation


vem är jag?
en 50+ kvinna som är mamma ,mormor, hustru mm
jag jobbar inom åldringsvården ägnar min lediga tid till familjen kyrkan och dess verksamhet och släktforskning.
mitt hjärta klappar för de "små i samhället" speciellt LPverksamheten som hjälpe

Fråga mig

16 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12 13 14
15
16
17
18
19 20 21
22
23
24
25
26
27 28
29 30
31
<<<
Oktober 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards